If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Известие
Collapse
No announcement yet.
Днес ремонтирах вариатора, смених ангренажа и ролките...
аз имам един излишен чисто нов не употребяван вариатор ако на някой му трябва да се обади ще се разберем също имам и един ремонтен комплект може с него да си направи стария вариатор за упръжнение и ще си има един резервен
аз имам един излишен чисто нов не употребяван вариатор ако на някой му трябва да се обади ще се разберем също имам и един ремонтен комплект може с него да си направи стария вариатор за упръжнение и ще си има един резервен
на мен ми трябва за 145 1,6 т.с. всъщност незнам, те еднакви ли са?
Alfa Romeo 145 1,6 TS 16V 1999 с нова ламбда сонда (дано не е напразно)
Да кажа, че вече съм малко над 5000 км и почна да трака при паленето. Нещо което и очаквах.
Искам да ви попитам, понеже доста се чудих какво и защо трака в тоя вариатор и каква всъщност е функцията на този пластмасов пръстен от ремонтния комплект. Просто ми е интересно като конструкция.
Имаше ли някакви следи от износване по шлиците (предполагам, че са еволвентни)?
Всъщност в него имаше ли износен стар пластмасов пръстен който сте подменили?
Have A Nice Day
o/_______\o
(Оo=\°/=oO) Alfa Romeo 156 1,8TS '00 ГИ "Фобос"
[]=о===о=[]
До сега на 5 вариатора съм сложил ремонтен комплект и в шлиците не е имало видимо износване. Исносването е аксиално накорпуса на вариатора. И пластмасовата шайба се слага за да уплътни. Оригинално тази шайба я няма. Но и тя се износва после. Ако някой се чуди да слага ли ремонтен комплект моя съвет е да се купува нов вариатор. Не си струва да се отваря мотора вскеи път когато се разтропа и да се сменя шайбата. Резбите на втулките на лагерите са много крехки и се късат лесно, особено ако някой преди теб е стягал на ръка. После голям ешкън. Търси по дълги болтове, лепило, глупости. На моя мотор не съм имал такижа грижи, но ако се разлопа пак вариатора ще го сменя чак с ангренажа след 60 000 км.
Колкото по-малко пъти се отваря мотора толкова по-дълго живее според мен.
И аз така си помислих, че в шлиците няма износване (дори бях почити сигурен). По скоро според мен обаче, се износва шийката в дъното на "чашката" и целия шлицов вал почва да прави прецесия и от това се получава тракането. С подлагането на шайбата само се премества вала в неизносен участък от шийката на вала и чашката. Нормално при конзолно разположени задвижвания Може би трябва да се направи някакво покритие и да се възстанови номиналния размер на шийката или да се разстърже чашката и да се сложи бронзова втулка... Некви такива мисли ми се въртят в главата като разглеждам конструкцията и начина на работа на този възел.
Само теоретизирам де... ако решите да сменяте вариатора би ми било полезно да разгледам стария на живо.
Вече знам при кого ще дойда да сменям вариатор ако стане фрапиращ моя случай засега си претраква само сутрин за около 3-4 сек. Пък и сте ми наблизо, а пък във Велико Търново ходя... много много често. Дори веднъж ви видях около новия Щастливец с колата
Поздрави!
Може може. Само че износването не е там където си мислиш. Шайбата не притиска вала на никъде. Тя е широка колкото корпуса на вариатора. И вала влиза в шайбата. А тя от своя страна уплътнява луфта м/у корпуса на вариатора и зъбното колело. Не знам какъв зор вижда там. Масло има постоянно. Не мога да разбера колко триене може да има там, че да се износва толкова, но си е факт.
Днеска и аз смених вариатора, двата ремъка, и двете ролки......по точно ми ги смениха в сервиза на АХМ ауто в ЯЛ......
Досега не ги бях сменил въпреки че я имам от април, джамбазина успешно ме увери че ремъка и е бил сменен когато е била вкарана, това не беше далече от истината защото момците в сервиза казаха че ремъка бил росен пресен, и бил зацепен явно без пети, щото имало разминаване от зъб и половина.....типично българска работа, предполагам надали някой швейцарче ще си остави ръцете така, и затова съдя че действително той е пипан в БГ.......запазих си го - верно че като го сравня с новия и трудно откривам разлика.......
Колата осезаемо увеличи динамиката си, разхода ми видимо спадна, диодите на бутилката за газ изгаснаха малко по късно от нормалното, но още не съм я засякъм от начало до край........
Лошото е че колата си смени звука, гърнето взе да бучи още повече, а с това се увеличи и бученето на жената......
Ще трябва да търся по безшумно, и същевременно спортен вариант.......
Ся вече стана яка резачка, и с нетърпение чакам да хукна някъде сам и да й поразкърша буталата.......
"Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
Да кажа и аз пак, вариатора си тракаше доста време. Обаче имах и друг проблем, лампата за маслото започна да премигва от време на време... и реших да отида за смяна на маслото. Бях минал 17000 км от първата смяна (селениа 20к), но когато отидох да си взема колата от сервиза ми казаха, че са източили по-малко от литър (радвам се, че поне ми светна лампата ) и след като бяха сменили маслото колата нито тракаше, нито чукаше. Сега (след 2000км) претраква само при палене и съм си мн доволен. Смятам занапред да си доливам масло, вместо да си обслужвам вариатора , излиза доста по-евтино.. а и не съм знаел, че може да върви и с масло колата
Колега, имам едно питане. Не си ли проверяваш перманентно колко ти е маслото? Аз съм доста немърлив в това отношение и въпреки че не ми харчи масло поне два пъти месечно вдигам предния капак за да го проверя.
Ако се е разтракал вариатора и с масло и без масло все ще си трака, а от това че си трака, като цяло не следва нищо, а ако тракането се влияе от маслото, може да са клапани например, но може и да не са .
Ще питам тука да не пускам нова тема:
като взех колата смених и всички ролки ремаци и т.н.
от 1-2 месеца като я запаля сутрин като и подам газ се чува едно свистене,мисля че е от някоя ролка,прави го само при определени обороти /2000-2500/
въпроса е- ако е ролка има ли опасност да стане бела,да блокира или?
Да кажа и аз пак, вариатора си тракаше доста време. Обаче имах и друг проблем, лампата за маслото започна да премигва от време на време... и реших да отида за смяна на маслото. Бях минал 17000 км от първата смяна (селениа 20к), но когато отидох да си взема колата от сервиза ми казаха, че са източили по-малко от литър (радвам се, че поне ми светна лампата ) и след като бяха сменили маслото колата нито тракаше, нито чукаше. Сега (след 2000км) претраква само при палене и съм си мн доволен. Смятам занапред да си доливам масло, вместо да си обслужвам вариатора , излиза доста по-евтино.. а и не съм знаел, че може да върви и с масло колата
Колега, покарай я още без масло и ще изтрака завинаги!
Сериозно ли караш по 17000 с едно масло? Това е убийствено!
Alfa Romeo 164 SUPER T. Spark /Base '95/ - gone for parts; Lancia Kappa JTD '98 -
Колега, покарай я още без масло и ще изтрака завинаги!
Сериозно ли караш по 17000 с едно масло? Това е убийствено!
Е принципно на Селенията не и пречи. Стига мотора да е добре. Аз моята като я купих маслото беше на 32 000 км. И беше леко черничко и гъсто си беше. Но аз го сменам на 10 000
Comment